"Podľa výskumov OECD deti v neregulovanom prostredí používania
mobilných telefónov majú preukázateľne horšie sústredenie na vyučovaní a
v konečnom dôsledku aj výsledky vo vzdelávaní. Deti navyše trpia
nervozitou, čo zhoršuje aj ich schopnosť učiť sa," uviedol Drucker.
Rezort podľa jeho slov návrhom reaguje na alarmujúce informácie a dáta o
nepriaznivom vplyve mobilov na výsledky a duševnú pohodu žiakov.
Poukázal aj na príklady z iných krajín, ktoré v poslednom období
zaviedli podobné opatrenia, ako Veľká Británia, Francúzsko či Švédsko.
Ako avizoval, štát v najbližších rokoch investuje dve stovky miliónov eur do moderného vybavenia tried. "Pripravujeme
veľké investície do digitálnych technológií na základných aj stredných
školách z Plánu obnovy a odolnosti SR, ale tak, aby na školách prinášali
tieto digitálne technológie jasné zlepšenia v procese vyučovania a
nerozptyľovali deti," poukázal Drucker. V tomto duchu ministerstvo
školstva pripraví zmenu zákona a vyhlášku, ktorá reguláciu podrobnejšie
upraví. Rezort tiež poskytne školám podrobné usmernenia a podporu pri
implementácii nových pravidiel.
Pri regulácii používania mobilov budú platiť výnimky pre deti so
špeciálnymi potrebami. Presne ich vymedzí nariadenie ministerstva
školstva. Regulácia bude zároveň analogicky zavedená aj pre osemročné
gymnáziá.